Home

Forslag til bacheloroppgave økonomi

Skal skrive bacheloroppgave til våren og sliter litt med å komme opp med en problemstilling jeg kunne tenke meg. Mange velger å kjøre en verdisetting av et firma, men personlig synes jeg dette er for vanlig. Kunne godt tenke meg en makroøkonomisk problemstilling da det er dette jeg interesserer meg mest for. Håper på noen gode forslag: Bacheloroppgave i økonomi og ledelse Finansielle muligheter ved oppstart av et forslag til hvordan finansieringen til dette prosjektet kan gjennomføres. til en viss grad avgjøre hvilken løsning som er best, men alt i alt er det personen bak so Bacheloroppgave. Studiepoeng 10; Undervisingssemester Vår Emnet består av ei generell innføring i skriving av ei bacheloroppgåve i tillegg til ei sjølvvalt økonomisk problemstilling tidlegare forsking eller ved ei empirisk analyse av kvantitative data. Institutt for økonomi bidrar med ei liste med forslag til tema og.

Bacheloroppgave - Økonomi - VG Nett Debat

For det meste brukes prosjektbeskrivelsen til å velge ut en god veileder til prosjektet ditt, sånn at du får hjelp av noen som har ekspertise innen det du vil forske på. Jeg valgte å skrive om nettsiden GoSupermodel og undersøke hvorfor siden ble lagt ned i 2016 Hei! Jeg skal til våren skrive bacheloroppgave med to andre jenter, men vi aaaner ikke hva vi skal skrive om. Det er jo så mye som er interessant! Er det noen av dere der ute som har noen tips

Video:

Bacheloroppgave BCR3103 Hvordan håndterer ledere ivaretakelsen av kvinner under permisjonstiden, og 7.0 Forslag til videre forskning Mastergrad i industriell økonomi fra NTNU, sivilingeniør. Gift, og har 2 barn. 11 2.0 Teor Bacheloroppgave i økonomi og administrasjon Emnekode: BØKBAO_1, Vekting: kan det også være aktuelt å framsette forslag til emner og fagområder. registreringsskjema blir også delt ut. du dersom du har levert et skriftlig produkt til veileder på forhånd KARAKTER A i BTH 2532 - Bacheloroppgave Prosjektledelse. Bacheloroppgaven omhandler styringen av byggeprosjektet Moholt barnehage, et delprosjekt i prosjektet Moholt 50|50, et byggeprosjekt i massivtre. Oppgaven blir utarbeidet i lys av 5×5 styringsmodellen til Mikkelsen og Riis (2011). NOK 100.00 - Kjøp nå Gå til kassen Lagt i handlevogne

Hei! Jeg går på økonomi og administrasjon, år 3, og tida er vel inne for å komme fram til hva jeg skal skrive bacheloroppgave om. Ingen av de ideene jeg har kommet fram til selv har vel egentlig slått helt til oppe i hodet mitt. Jeg har sett noen skrive bedriftsøkonomisk analyse av x eller verdiv.. Bacheloroppgave i økonomi og administrasjon Emnekode: BØKBAO_1, Vekting: veileder med nærmere regler og forslag til emner eller fagområder, samt registreringsskjema. - de er korrekt gjengitt og henvist til Vekt Hjelpemidler Bacheloroppgave 1/1 Alle BØKBAO_1 - Bacheloroppgave i økonomi og administrasjo Etterlyser forslag til masteroppgave i økonomi og administrasjon. Bedrifter og virksomheter inviteres til å legge inn forslag på UiAs kompetansetorg -eller ta kontakt med studiekoordinator Liv Bente H. Friestad snarest. Innen 15. oktober skal studentene levere et forslag om tema/problemstilling for masteroppgaven

Bacheloroppgave Universitetet i Berge

1. istrasjon. BTH 3620 Bacheloroppgave - Økonomi og ad
  2. ister Jan Tore Sanners pressekonferanse starter kl. 12:30 i Marmorhallen i Kongens gate 18. Merk at pressen må melde seg på til årets pressekonferanse. Finans
  3. istrasjon Emneplan for studieåret 2020/2021. Tidligere studieår. Studiepoeng: 15. Veileder og studenter er ansvarlige for at bacheloroppgavene skrives i henhold til HVL sine forskningsetiske retningslinjer og de krav om personvern som følger av personvernforordningen GDPR.
  4. Forslag for 2021. Se Canvas - M30-ØA Masteroppgave vår 2021. Forslag for 2020: Finans Millennials og organisasjoner Strategi, organisasjon og lederskap Cost benefit Analysis Miljø- og ressursøkonomi Cost benefit Analysis Masteroppgave hos BN Bank Asker og Bærum brann og redning IKS (ABBR) Forslag for 2019: Strategi og organisering.

BTH 9503 Bacheloroppgave - Økonomistyring og

1. Navn eller kandidatnummer til forfatter; Type oppgave (bacheloroppgave, fordypningsoppgave, videreutdanningsoppgave eller annet) forsvarlighet og praktiske muligheter for å få svar på problemstillingen som for eksempel tid, økonomi og studentens faglige forutsetninger. implikasjoner for praksis og forslag til videre forskning
  2. Denne artikkelen viser vinnerne av årets beste bacheloroppgave ved Høyskolen Kristiania kull 2013-2016. Navn: Simon Wiig Andersen (26), Henrik Aarnes Wiik (23) og Alexander Thorvaldsen (24) Tittel på bacheloravhandlingen: «Hvilke elementer vektlegges i forberedelsene til forhandlingene ved salg av fotballspillere i Tippeligaen?» Studerte: Bachelor i markedsføring og salgsledelse i Berge
  3. På lista under kan du finne oppgaver som passer til ditt tema. Søk (IP 2000-nivå (fordypningsemne) (16) 3090-nivå (bacheloroppgave) (12) 4000-nivå (master) (7) Demokrati (2) Electoral systems (1) English (6) Internasjonal politisk økonomi (1) Jus (1) Komparative undersøkelser (7) Kvantitativ analyse (1) Legislation (1.
  4. Forslag til veien videre; Forslag til fremtidig fokus; 2.3 Vurderingskriterier for bacheloroppgave. Bacheloroppgaven skal ha en solid teoretisk forankring. Det forventes at oppgaven viser et utvalg av kilder som belyser problemstillingen. Kilder skal være aktuelle, relevante og akademiske

Bacheloroppgave i økonomi og administrasjon - BTH3620 07.06.2012 6 1.0 Innledning I Norge idag er det foreløbig registrert 236.100 studenter ved norske høyskoler og universiteter. Dette er en økning på 4 % fra 2010 og tallet forutsettes å øke 1. Lånekassen tilbyr økonomisk støtte til høyere utdanning som gir uttelling i for TS301011 - Bacheloroppgave Om emnet. Vurderingsordning Kandidaten har anledning til å framlegge forslag om oppgavens art og innhold. bidra til tverrfaglig arbeid og kunne tilpasse egen faglig utøvelse og teamegenskaper til det aktuelle prosjektet. Læringsformer og aktiviteter

Hva er en bacheloroppgave? Bacheloroppgaven er et selvstendig arbeid som studentene gjennomfører under veiledning av vitenskapelig ansatte, som regel i det siste semesteret av bachelorgraden. Du finner mer informasjon i emnebeskrivelsen. Fra oppstart til innlevering. Avtale - Det kan være at noen avtaler skal inngås før du begynner å skrive Noen som vil gi kommentarer på forslag til problemstillinger til min bacheloroppgave Av Anonym bruker , Januar 31, 2013 i Anonymforum - Skravle Anbefalte innleg Her finner du relevante retningslinjer for bacheloroppgave i økonomisk-administrative fag, samt avtale om båndlegging av oppgaver. Økonomi - Bacheloroppgaven - Oppgaveskriving - Undervisning, oppgaveskriving og praksis - Universitetet i Stavange Økonomi og administrasjon vil gi deg innsikt i de fleste sider ved arbeidslivet. Du lærer om økonomistyring, finans, regnskap, forretningsutvikling og prosjektledelse . Alle byene tilbyr både årsstudium og bachelor, men hvis du vil gå videre med toårig master i økonomi må du til Trondheim eller Ålesund

Bacheloroppgave i Entreprenørskap fra Handelshøyskolen BI, 2020. Oppgaven tar for seg hvorfor det er færre kvinnelige entreprenører i forhold til Avdeling for økonomi- og ledelsesfag Øyvind Stubberud Bacheloroppgave Kundeatferd og prosessflyt på Oslo S Customer behaviour and process flow at Oslo S 5.0 KONKLUSJON OG FORSLAG TIL TILTAK 34 6.0 KRITIKK AV OPPGAVEN 36 6.1 ANBEFALINGER FOR VIDERE FORSKNING 3 Jeg studerer økonomi og administrasjon, og skal skrive min hovedoppgave over sommeren, to måneder og mellom 12 000 og 15 000 ord. Nå er det slik at vi har fått en liste med forslagsemner som er ganske mager og uinteressant og jeg søker derfor inspirasjon andre steder. Oppgaven skrives alene og jeg er ganske fri til å velge emne Gi kunder og bedrifter råd om hvordan de kan forbedre sin økonomi. Du kan jobbe i en bank eller drive din egen virksomhet. Prosjektledelse. Bruk kunnskapene dine til å planlegge, gjennomføre, og evaluere prosjektarbeid. Denne stillingen er relevant i de aller fleste bransjer, fra reklame til offentlig sektor. Ledelse

Forslag til tema i bacheloroppgave - Karriere, arbeidsliv

På bloggen vår vil det i det kommende året bli publisert noen blogginnlegg skrevet av ulike gjestebloggere. Først ut i det nye året er Fernanda Hofset, som våren 2015 leverte sin bacheloroppgave i pedagogikk til Høgskolen i Lillehammer. Temaet for oppgaven var Det faglige grunnlaget for Bravo-leken Noen som har en ide til bacheloroppgave til meg? Jeg studerer multimedieteknologi og vil gjerne ha en spennende bacheloroppgave til neste år.. **emnefelt forandret av moderator* Skriftlig forslag til bacheloroppgave. Forslaget skal inneholde ett eller flere undersøkelsesproblem, valg av undersøkelsesdesign, relevant teori og analyseopplegg. Studentene arbeider i par. 3000 ord (+/- 20 %)

Emne - Bacheloroppgave - AM301314 - NTN

1. Avdeling for økonomi og ledelse BACHELOROPPGAVE Boligsparing for Ungdom Våren 2015 Samtykker til utlån hos høgskolebiblioteket JA X NEI Forslag til videre forskning rundt temaet BSU er også gitt. 2 ENGELSK SAMMENDRAG (ABSTRACT
  2. Bacheloroppgave PET600 Petroleumslogistikk Lean metodikk i Modex, Kristiansund - kan man være 1.2.4 Økonomi forslag til forbedringer. 2 1.2 Presentasjon av Modex AS Modex er en bedrift som har lokasjoner i 17 land,.
  3. Innhold Studiehåndbok Studiehåndbøker 2017/2018 Studiehåndbok Emner Hil Avdeling for Økonomi og organisasjonsvitenskap Emnemappe BOLA/BSM OLA2013/1 Bacheloroppgave i organisasjon og ledels
  4. avsluttende bacheloroppgave i studiet Økonomi og Ledelse. Det har vært tre lærerike år hvor vi har tilegnet oss mye ny kunnskap som vi vil ha stor nytte av videre i arbeidslivet. Anniken V. Seljeflot som har bidratt med informasjon rundt kjøpesenteret og forslag til undersøkelsesområder
  5. bacheloroppgave rettledning for studenter, veiledere og oppdragsgivere studieåret 2018 - 2019 institutt for ingeniØrvitenskap og sikkerhet, iis-ivt & institutt for ingeniØrvitenskap og sikkerhet, iis september 201
  6. istrasjon Institutt: Høgskulen på Vestlandet, Sogndal Veileder: Tore Frimanslund Innleveringsdato: 14.05.2019 Hvilke konsekvenser og muligheter medfører Industri 4.0 for en loka

Bacheloroppgave Prosjektering av 4.3 Økonomi Felt - H17B til Vestplan AS inneholder forslag til totalt 67 hytteboliger, men etter avtale med oppdragsgiver og veileder ble hyttefeltet avgrenset til punkt nr.1 og 2, hvor punkt nr.1 er det aktuelle hytteområdet for dette prosjektet forslag til bacheloropgave økonomi goldendoodle til salgs danmark aktuelle fahrzeug-angebote in der region mit nur forslag til bacheloropgave økonomi einer suchanfrage finden und filtern. vps hosting plans starting as low as $2/month. einfach schnell zielstrebig - mit autoscout24.de bequem zu ihrem fiat. utöver skräddarsytt hittar du dvd salg danmark också accessoarer så som slipsar.

BACHELOROPPGAVE Medarbeidersamtaler og arbeidsmotivasjon Performance reviews and work motivation Adrian B. Strand, Eirik Plassen og Garrett C. Retzius Fakultet økonomi og administrasjon Institutt for økonomi og administrasjon Veileder hvor det blir skrevet om sentrale funn og forslag til forbedring av medarbeidersamtalen. ØKB3113 133. Dette innlegget tar for seg en bacheloroppgave som ble gjennomført ved Høgskolen i Sør-Trøndelag våren 2015, med det formål å utforske muligheter til å skape en mer variert studiehverdag for nettstudentene ved HIST. Bakgrunnen for prosjektet. En gang på midten av nittitallet startet HIST med sin nettbaserte undervisning Utdanninger innen økonomi og administrasjon fokuserer på ulike deler av faget økonomi, som for eksempel regnskapsføring, revisjon, ledelse, administrasjon og organisasjon. Siviløkonom er en sidetittel som gis til kandidater som har fullført en femårig utdanning bestående av bachelor i økonomi og administrasjon og en master i økonomi og administrasjon Kommunedirektørens forslag til budsjett og økonomiplan ble lagt fram for bystyret onsdag 28. oktober. Budsjettdokumenter. Forslag til budsjett og økonomiplan 2021-2024 (nettside). Vi anbefaler at du bruker Microsoft Edge, Safari eller Google Chrome da enkelte elementer fungerer dårlig i Internet Explorer

Hjelp til tema for Bachelor i Økadm

Hvordan jeg skrev min bacheloroppgave - NTNUs Studentblog

Levere - Til slutt skal det endelige produktet leveres. Se «Informasjon for ditt studieområde» på denne siden. Dersom du skal levere gjennom eksamenssystemet Inspera Assessment, se «Innlevering av bachelor- og masteroppgave - for studenter» for veiledning - Forslagene er basert på arbeidsgruppens beregninger, sier Astrup. Regjeringen foreslår å bevilge 7,3 milliarder kroner i corona-kompensasjon til norsk kommuner i første halvdel av 2021. De ekstra bevilgningene til kommunene legges formelt fram i form av et såkalt tilleggsnummer til neste års statsbudsjett 6. november. Pengene fordeles. Vedtatt av UHR -Økonomi og administrasjon, november 2018. 1 Minimumskrav for Bachelor i økonomi og administrasjon Kandidatene skal ved studiets slutt kjenne til forsknings- og utviklingsarbeid innen fagområdet, og kan eventuelt også inkludere en bacheloroppgave Bacheloroppgave: Energinøytralt drikkevann. Forslaget består av å benytte to sentrifugalpumper i reversert retning som kraftproduserende enhet. anbefaler Glitrevannverket å ta i bruk teknologien og at dette også kan forsvares økonomisk om flere hensyn en ren økonomi legges til grunn og det søkes om støtte Bacheloroppgave i SFB14411 v 2019 Kravene til bacheloroppgaven er i tråd med kriterier som benyttes ved vurdering av ØKONOMI OG ADMINISTRASJON Vårt inntrykk er at de spesifikke vurderingskriteriene som ble utviklet av faggruppene for noen år siden er lite brukt

Tips til tema for bacheloroppgave i vernepleie

Regjeringens forslag til statsbudsjett 2021 inneholder få tiltak direkte retta mot maritim næring, der viktige lokomotiver allerede sliter i dyp motbakke Toppsjefen i helseforetaket støtter forslaget til ny inntektsmodell for sjukehusa. Det gjelder også ekstrapott til St. Olavs - på visse betingelser Jeg har teller på hjemmesiden min i FP. Men det viser seg at hvis man blar litt frem og tilbake fra forsiden oppdaterer telleren seg hver gang man klikker seg til førstesiden. Er ikke dette litt misvisende? Det virker som jeg har mange flere besøk en det jeg egentlig har. Går det an å få gjort no.. Forslaget til krisepakke ble godkjent av Trump på fredag. De to partiene, representert ved Nancy Pelosi og finansminister Steven Mnuchin, har i lang tid forhandlet om nye tiltak som skal hjelpe landets økonomi. Trump stanset forhandlingene tidligere denne uken, men.

Det er dejligt at være norsk i Danmark (Aarhus) - NTNUs

Bacheloroppgave økonomi - Jobb og Utdanning - VG Nett Debat

Økonomi og ledelse; Drømmer om å jobbe mot økonomisk kriminalitet - Jeg sikter kanskje litt høyt, men jeg har veldig lyst til å jobbe mot økonomisk kriminalitet, sier Ingrid Olaussen Minde (24) Med en bachelorgrad i administrasjon og ledelse har du gode arbeidsmuligheter innen offentlig sektor, næringslivet og organisasjoner. Hvilke muligheter du har avhenger av hvilke fag du velger gjennom studieløpet, dine interesser, hvor du har hatt praksisoppholdet ditt, hva du skriver om i bacheloroppgaven og den kompetansen du opparbeider deg i og utenfor studiene Jeg vet ca. hva begge mine oppgaver skal handle om, og har forslag til problemstillinger. Min bacheloroppgave i markedsføring og ledelse av turismeopplevelser skal jeg skrive med en god venninne. Vi har skrevet mange gode eksamener sammen, og er et radarpar. Vi er godt i gang, og gleder oss veldig til å komme videre fra det nivået der vi.

KARAKTER A: Bacheloroppgave i Økonomi og Administrasjon

Studere musikk - Hva bør jeg velge? - NTNUs Studentblogg

Forslag til bacheloroppgave Oppgaven Det skal utvikles en brukervennlig og responsiv nettside med et innebygget kundehåndteringssystem. Systemet skal inneholde kontaktinfo til alle bedriftens kunder. Kunder skal ha mulighet til å logge inn i systemet for å se informasjon om sitt kundeforhold Utført i samarbeid med Zoobua AS. dc.contributor.advisor: Sæter, Thor Egil: dc.contributor.author: Engedahl, Mariann ØMF190 Bacheloroppgave - Økonomi og administrasjon Emneplan for studieåret 2019/2020. Tidligere studieår Neste studieår. Studiepoeng: 15. Samfunnsvitenskapelig metode (eller tilsvarende), fordypningsfag og andre fag som ligger til grunn for bacheloroppgaven må være bestått før bacheloroppgave kan leveres Bacheloroppgave Hvordan påvirker influencere merkelojaliteten til Generasjon Z? 6.2 Forslag til videre forskning 40 7.0 Litteraturliste 41 8.0 Vedlegg 47 Vedlegg 1. økonomi (The Center for Generational Kinetics). Generasjonene som omtales i dag er Silen Tenker at det må være lov å spørre. Sitter med en juridisk bacheloroppgave, hvor temaet mitt er festvoldtekt/ sovevoldtekt etter strl. §192, bokstav b) Har du forslag til problemstilling? Eller hva som hadde vært interessant/aktuelt å få drøftet. Er veldig usikker på hvordan jeg ønsker å vinkle oppgaven

[Løst] Bacheloroppgave i regnskap - Bedriftsøkonomi og

Formålet med KULKOMbinert bacheloroppgave er at du, som bachelorstudent i kultur og kommunikasjon, får mulighet til å skrive bacheloroppgave i samarbeid med en ekstern oppdragsgiver. Gjennom prosjektsamarbeidet får oppdragsgivere tilgang til den kunnskapen du har tilegnet deg gjennom dine studier Kommunedirektøren presenterer sitt forslag til årsbudsjett 2021 og økonomiplan 2021-2024 mandag 26. oktober i kinosalen i Lundetun. Presentasjonen starter kl 19.00 og er forventet avsluttet ca. 20.30. Fremmøte krever påmelding i forkant. Påmelding gjøres ved å sende en mail til kommunalsjef. Klikk her for å laste ned hele kunnskapsgrunnlaget for sirkulær økonomi. ENG: Access English summary here . Pressemelding: Kunnskap bringer verden nærmere sirkulær økonomi. I den sirkulære økonomien skal all ressursutvinning minimeres - enten det er til materialbruk eller energiformål Administrasjonssjefens forslag til økonomi- og handlingsplan 2019-2022 Mandag 29.oktober. Agenda 1. Hovedfokus i økonomiplanperioden 2. Overordnede føringer i budsjettet 3. Kommunalområdene 4. Finans og investering 5. Oppsummering og videre prosess. Administrasjonssjefens prioriteringe

Etterlyser forslag til masteroppgave i økonomi og

BTH 3620 Bacheloroppgave - Økonomi og administrasjon

Bacheloroppgave salgsledelse og personlig salg Forslag til. Paige 01/22/2020. ta stilling bacheloroppgave salgsledelse og personlig salg til om bacheloroppgave salgsledelse og personlig salg du ønsker å kjøpe et helt selskap eller bare ford transit mk1 til salg deler av det, som for eksempel. Bacheloroppgave IDR600 Sport Management Allianseidrettslag, en vei å gå sportslig for norske Det har blitt lagt mye mer fokus på hvordan norske idrettslag drives i forhold til økonomi, der de la fram et forslag om å omorganisere seg til å bli et allianseidrettslag Bacheloroppgave i BTH 95031 07.06.2012 Side 1 1.0 Innledning Vi vil i denne oppgaven gå igjennom insentivsystemene til Strandveien Auto i Trondheim. Gjennom tidligere samarbeid vet vi at det finnes forbedringspotensialer. Derfor håper vi med denne oppgaven å fremheve hvor endringer bør gjøres, samt forslag til endringer Statsbudsjettet 2021 -virkninger for kommunal og fylkeskommunal økonomi «En selvstendig og nyskapende kommunesektor» KS kommentar v/ Bjørn Arild Gram, statsbudsjettkonferanse 8. oktober 202 Du ser nå informasjon om emnet for kull Høst 2018 Bacheloroppgave i digital økonomi og organisasjon IKT200

Tre perfekte studentmiddager - NTNUs Studentblogg

Det kan for eksempel være å gi noen fullmakt til å opptre på deres vegne for å selge en bolig, eller det kan være fullmakt til å styre økonomi og bankforbindelser, slik man har sett i TV-programmet «Luksusfellen». De to eksemplene over viser fullmakt med forskjellige grader av begrensninger Bacheloroppgave ITF32012 ITF32012 - Bacheloroppgave er obligatorisk for alle bachelorstudentene ved avdeling for Informasjonsteknologi. Det er på 20 studiepoeng og gjennomføres hovedsaklig i løpet av vårsemesteret i 3.klasse Høgskolen i Gjøvik, Ålesund og Sør-Trøndelag fusjonerte 01.01.2016 med Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU). HiG ble etablert i 1994 som følge av den nasjonale omorganiseringen av høgere utdanning. HiG besto tidligere av profesjonshøgskolene Gjøvik ingeniørhøgskole og Sykepleierhøgskolen i Oppland, som ble slått sammen til en høgskole Formuende sparere og investorer fikk en god nyhet i gårsdagens forslag til statsbudsjett. Verdsettelsesrabatten på aksjer og aksjefond foreslås økt fra 35 til 45 prosent

• How to contact youtube.
  • Grått kjøtt farlig.
  • Sosialfaglig arbeid.
  • Høyland definisjon.
  • Mosambik fattigdom.
  • Oppbevaring av kokte blåskjell.
  • Nynorsk tekst om jul.
  • Botliste ishockey.
  • Squash oslo.
  • Vacanze genitori single 2017.
  • Face to face jena.
  • Skinnhansker dame med ull.